iPhone - Ziggo mail instellen

Stappenplan iPhone Ziggo

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor iPhone of iPad. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een iPhone of iPad in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Kies instellingen

2 Scroll naar beneden en kies Mail, Contacten en Agenda's

3 Kies Nieuw account en druk vervolgens op Anders

4 Kies Voeg mail account toe en vul vervolgens de volgende gegevens in:

Naam: uw eigen naam
Email: uw Ziggo email-adres
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord
Beschrijving: voer Ziggo in

5 Kies pop3 en vul onder onder server inkomende post de volgende gegevens in:

Hostname: pop.ziggo.nl
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

6 Scroll naar beneden en vul onder Uitgaande post de volgende gegevens in:

Hostname: smtp.ziggo.nl
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

7 Kies bewaar en selecteer in het volgende scherm uw zojuist aangemaakte email-adres.

8 Scroll naar beneden en kies onder SERVER UITGAANDE POST voor SMTP

9 Bij HOOFDSERVER selecteer smtp.ziggo.nl en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: 25

10 Kies gereed en ga vervolgens één stap terug. Kies Geavanceerd en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: pop.ziggo.nl

11 Ga één stap terug en kies gereed. Start de iPhone opnieuw op om de instellingen te activeren!

Vraag en antwoord

  • ondanks meerdere pogingen is het probleem (mail wordt wel ontvangen maar kan niet worden verzinden) nog steeds niet opgelost. Top bovenstaande stap 8 gekomen verder lukt niet (is grijs/niet aan te klikken) de serverpoort is niet 25 en kan ook niet worden gewijzigd

    5 maanden geleden
  • Ik heb mijn mail opnieuw ingesteld maar kan nog steeds geen mail ontvangen of versturen als ik opnieuw probeer zegt hij is al ingesteld en kom ik niet verder wat moet ik doen ???

    6 maanden geleden
  • Ik wil via mijn Iphone 7 e-mails vanaf mijn e-mailadres te versturen. Ik krijg de mededeling dat de server het afzendadres j.w.kastelein@ziggo.nl niet accepteert. Via stappenplan tracht ik instellingen goed te krijgen, maar loop vast bij punt 6. Daar kan ik op mijn iphone sechts de hostnaam invullen, verder niet de gebruikersnaam. Ik loop dus vast. Hoe moet ik dit oplossen?

    6 maanden geleden
  • Op mijn aphone staat33nieuwe email berichten ik zie er geen een hoe kan dat

    7 maanden geleden
  • holllaaa

    7 maanden geleden
  • Op mijn telefoon kan ik geen mail versturen alleen ontvangen. Instellingen zijn exact als bij de iPad en 2e iPhone, daar werkt het wel. Ik heb nog een casema account.

    7 maanden geleden
  • De mail kom wel binnen maar ik kan GEEN mail versturen vanaf mijn IPhone.Niet alle velden zoals boven beschreven zie ik NIET terug op mijn IPhone met IOS10.?

    8 maanden geleden
  • Server accepteert e mail adres niet.

    8 maanden geleden
  • Ik weet mij wachtwoord niet meer en alles wat ik mij nog herinneren werkt niet

    8 maanden geleden
  • opeens krijg ik geen toegang meer op de tweede account nl.Mariansmit@ziggo.nl

    8 maanden geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop.ziggo.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes