Ziggo email instellingen voor iPhone

Ziggo
Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor iPhone. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een iPhone in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.ziggo.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

iPhone stappenplan voor Ziggo mail

1 Open 'Instellingen', klik op 'Wachtwoorden en accounts' en 'Voeg account toe'.

Klik op uw provider naam als deze in het overzicht staat, of klik op 'Anders'

2 Zorg dat 'Email' is aangevinkt en klik op 'bewaar'.

Uw email account is nu opgeslagen. In de volgende stappen checken we of alle instellingen goed staan.

3 Klik op uw zojuist aangemaakte email-adres en kies 'Geavanceerd'. Zorg dat de volgende gegevens goed staan onder 'Inkomende gegevens':

Gebruik SSL: aan
Authenticatie: wachtwoord
Serverpoort: 993

4 Ga terug naar het vorige scherm en klik onder 'Uitgaande gegevens' op smtp.ziggo.nl. Zorg dat de volgende gegevens goed staan:

Gebruik SSL: aan
Authenticatie: wachtwoord
Serverpoort: 587

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je iPhone of denk je dat je een andere Ziggo kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik kan geen Ziggo mail ontvangen op mijn TeBelt

    9 maanden geleden
  • Ik heb een probleem met het installeren van ziggo/casema-mail op mijn vaders nieuwe iPhone. Ik zie hierboven veel mensen met hetzelfde probleem (geen wachtwoord kunnen invullen/melding dat je niet kunt sturen/ontvangen etc), maar ik zie nergens een antwoord. Hoe werkt dit forum? Of krijg ik rechtstreeks antwoord van iemand van emailinstellingen.nl ? Hartelijke groet, Marieke

    11 maanden geleden
  • Mijn e-mailadres via ziggo is japau.hecin@casema.nl als ik dit e-mailadres ook wil toevoegen op mijn iPhone moet ik dan i.p.v. ziggo casema invullen? Graag uw reactie via japau.hecin@icloud.com. Bijvoorbaat dank

    1 jaar geleden
  • ik wil graag mijn oude email adres weer herstellen. heb een i PHONE 11

    2 jaar geleden
  • ik wil graag mijn oude email adres weer herstellen. heb een i PHONE 11

    2 jaar geleden
  • ik wil graag mijn oude email adres weer herstellen. heb een i PHONE 11

    2 jaar geleden
  • ik heb mijn wachtwoord in zingt gewijzigd. als ik het op de iPhone invul en akkoord druk, neemt hij het aan. daarna is het weer teruggezet naar het oude wachtwoord en krijg ik in mail foutmeldingen

    2 jaar geleden
  • We bezitten 2 iphone’s(7) en 2 ipads. Zodat de een geen mail wist die de ander nog wil lezen wil ik een vd iphone’s niet synchroniseren. Ik las dat bij de inkomende server. Pop3 gekozen moet worden ipv imap. Helaas als ik de mail instel komt steeds imap tevoorschujn en t lukt me niet om dit te veranderen. Tips?

    2 jaar geleden
  • Hoe kom ik axhter mijn e-mail wachtwoord voor mijn,IPhone. Dit is niet hetzelfde als mijn Ziggo wachtwoord?

    3 jaar geleden
  • Ik heb de iPhone van mijn dochter overgenomen (SE) maar krijg de instellingen niet ingevoerd volgens bovenstaand stappenplan om e-mail te ontvangen. Het begint al bij stap 1.. Onder instellingen staat niet Mail contacten en agenda's. Deze worden apart vermeld. Als ik naar mail ga, vind ik niets. Wel als ik naar wachtwoorden en accounts ga, kan ik upcmail aanklikken.. Daar staat Account aan. Naam Marjo van Hoof en e-mail marjovanhoof@upcmail.nl is correct ingevuld. De rest wordt niet gevraagd. Ik kan niet pop3 kiezen Server inkomend Hostnaam imap.ziggo.nl gebruikersnaam mijn e-mail adres en mijn e-mail wachtwoord Server uitgaande post Hostnaam: smtp.ziggo.nl gebuikersnaam: marjovanhoof@upcmail.nl wachtwoord: mijn e-mail wachtwoord. Gereed: Melding: de smtp server smtp.ziggo.nl. controleer of de netwerkverbinding werkt en of je de juiste informative hebt opgegeven in het veld "Server uitgaande post. reageert niet, dus punt 7 Bewaar en e-mailadres selecteren werkt niet. Server uitgaande post: Hostnaam smtp.ziggo.nl Gebruikersnaam marjovanhoof@upcmail.nl wachtwoord: mijn e-mail wachtwoord Gebruik SSL uit Id. controle Wachtwoord staat aangevinkt Serverpoort 25 Gereed Krijg wederom de melding dat de server niet reageert en dat ik verbinding moet checken (die is er) of niet de juiste info heb ingevuld. Wat doe ik fout?????

    3 jaar geleden