Zonnet mail instellen op Android

Op deze pagina vind je de Zonnet mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Zonnet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Zonnet email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Android stappenplan voor Zonnet mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Zonnet email-adres
Wachtwoord: uw Zonnet email-wachtwoord

3 Kies pop3 en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

pop3 server: pop3.versatel.nl
Beveiligingstype: none
Poort: 110

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.versatel.nl
Beveiligingstype: none
Poort: 25

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: username
Wachtwoord: uw Zonnet email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Zonnet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Onze mail doet niets meer. Kunt u mij helpen??

    5 maanden geleden
  • Heb een Samsung S9 en alle instellingen overeenkomstig bovenstaande instructies uitgevoerd. Nu krijg ik als antwoord: Kan geen verbinding maken met de server om account gegevens te verifiëren. wat is de oplossing?

    1 jaar geleden
  • ik ben al even bezig om in te stellen ik heb een Nokia 6 mijn inkomende mail is o.k. maar uitgaand werkt niet mijn email is maanen1946@zonnet.nl heeft u een oplossing dit probleem is gekomen door wijziging provider Tele 2 naar Ziggo graag op mijn email bericht gr Jan

    1 jaar geleden
  • Heb een HTC en alle instellingen overeenkomstig bovenstaande instructies uitgevoerd. Nu krijg ik als antwoord: Kan geen verbinding maken met de server om account gegevens te verifiëren, Wat nu

    1 jaar geleden
  • kan geen verbinding krijgen met emailserver is de melding. wat doe ik niet goed. ik ontvang wel email kan via mijn samsung a3 niets versturen

    3 jaar geleden
  • mijn provider is ziggo maar ik gebruikt uw account nog steeds voor inkomende mail. Dat ging goed. Nu kan ik sinds een week op mijn tablet geen inkomende mail meer ontvangen. Op mijn telefoon gaat dat met de zelfde instellingen nog wel. Wat moet ik aan mijn tablet doen?

    3 jaar geleden
  • ik krijg geen mail meer binnen vanwege pop up 3 server doet het niet. wat kan ik doen?

    3 jaar geleden
  • verificatie mislukt bij instellen zonnet email

    3 jaar geleden
  • kan er iemand anders via mijn zonnet internet op zijn mobiel instellen?

    3 jaar geleden
  • Ik wil graag het account cq e-mailadres van mijn man verwijdert hebben. Hij is vorig jaar april overleden. Email: Henk.mol@ zonnet.nl dank u

    3 jaar geleden

Mail instellingen Zonnet

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop3.versatel.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.versatel.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes