Zonnet email instellingen voor Android

Zonnet
Op deze pagina vind je de Zonnet mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Zonnet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Zonnet email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Zonnet

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop3.versatel.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.versatel.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Zonnet mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Zonnet email-adres
Wachtwoord: uw Zonnet email-wachtwoord

3 Kies pop3 en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

pop3 server: pop3.versatel.nl
Beveiligingstype: none
Poort: 110

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.versatel.nl
Beveiligingstype: none
Poort: 25

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: username
Wachtwoord: uw Zonnet email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Zonnet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik wil mijn Zonnet account instellen op mij Androíd toestel. In Outlook op de computer lukt dit wel Als ik het op mijn mobiele telefoon wil instellen geeft hij verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord aan.. Toch gebruik ik dezelfde gegevens. Zou mij kunnen vertellen wat er mogelijk fout gaat. Vr. Gr. Gert Mulder

    5 maanden geleden
  • graag wil ik mijn emailadres herstellen maar ik kan niet meer op de website voor mijn emailadres ik wist niet dat ik ervoor moest betalen graag terug zetten op mijn pc betaling is geen probleem

    7 maanden geleden
  • Beste heer, mevrouw, Na maanden problemen te hebben gehad met het instellen van mijn emailadres in Outlook was het mij een maand geleden uiteindelijk gelukt om het werkend te krijgen. Echter, sinds 1 a 2 weken heb ik weer problemen met het verzenden van emails. De foutmelding die ik krijg is: Serverfout: 554 5.7.1 <unknown[174.138.1.206]>: Client host rejected: Access denied Kunt u mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? Ik hoor graag van u. Groeten, Bert van Zelst

    7 maanden geleden
  • mail verzenden lukt niet gegeven ingevuld poort 25 geen beveiliging maar kan de server niet vinden

    7 maanden geleden
  • Ik wil heel graag dit account opheffen! Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

    1 jaar geleden
  • Onze mail doet niets meer. Kunt u mij helpen??

    1 jaar geleden
  • Heb een Samsung S9 en alle instellingen overeenkomstig bovenstaande instructies uitgevoerd. Nu krijg ik als antwoord: Kan geen verbinding maken met de server om account gegevens te verifiëren. wat is de oplossing?

    2 jaar geleden
  • ik ben al even bezig om in te stellen ik heb een Nokia 6 mijn inkomende mail is o.k. maar uitgaand werkt niet mijn email is maanen1946@zonnet.nl heeft u een oplossing dit probleem is gekomen door wijziging provider Tele 2 naar Ziggo graag op mijn email bericht gr Jan

    2 jaar geleden
  • Heb een HTC en alle instellingen overeenkomstig bovenstaande instructies uitgevoerd. Nu krijg ik als antwoord: Kan geen verbinding maken met de server om account gegevens te verifiëren, Wat nu

    2 jaar geleden
  • kan geen verbinding krijgen met emailserver is de melding. wat doe ik niet goed. ik ontvang wel email kan via mijn samsung a3 niets versturen

    4 jaar geleden