Android - Zonnet mail instellen

Stappenplan Android Zonnet

Op deze pagina vind je de Zonnet mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Zonnet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Zonnet email op een Android in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Ga naar uw mail-app, kies instellingen en voeg een nieuw email-account toe.

2 Als er nog geen e-mailaccount is ingesteld kan er meteen begonnen worden met aanmelden. Zo niet, doe dan het volgende:

Bij een Samsung toestel: kies de menu toets, kies instellingen en selecteer het plus teken rechts boven in het scherm.

Bij een HTC toestel: kies de menu toets en kies nieuw account.

Bij een LG toestel: kies de menu toets en kies nieuw.

Bij een Sony toestel: kies de menu toets of het opties-teken, kies instellingen en vervolgens account toevoegen.

3 Kies voor pop3.

4 Vul je volledige Zonnet email-adres en wachtwoord in. Kies vervolgens voor ‘handmatig instellen’.

5 Vul in het inkomende instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord
Inkomende server: pop3.versatel.nl
Inkomende poort: 110
Beveiligingstype: none

Kies 'volgende'.

6 Vul in het uitgaande instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Uitgaande server: smtp.versatel.nl
Uitgaande poort: 25
Beveiligingstype: none
Inloggen nodig: yes
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

Kies 'volgende'.

7 Voer in de volgende schermen uw voorkeuren in en geef het account een naam. Gefeliciteerd, uw email is ingesteld!


Vraag en antwoord

  • kan geen verbinding krijgen met emailserver is de melding. wat doe ik niet goed. ik ontvang wel email kan via mijn samsung a3 niets versturen

    5 maanden geleden
  • mijn provider is ziggo maar ik gebruikt uw account nog steeds voor inkomende mail. Dat ging goed. Nu kan ik sinds een week op mijn tablet geen inkomende mail meer ontvangen. Op mijn telefoon gaat dat met de zelfde instellingen nog wel. Wat moet ik aan mijn tablet doen?

    6 maanden geleden
  • ik krijg geen mail meer binnen vanwege pop up 3 server doet het niet. wat kan ik doen?

    6 maanden geleden
  • verificatie mislukt bij instellen zonnet email

    6 maanden geleden
  • kan er iemand anders via mijn zonnet internet op zijn mobiel instellen?

    6 maanden geleden
  • Ik wil graag het account cq e-mailadres van mijn man verwijdert hebben. Hij is vorig jaar april overleden. Email: Henk.mol@ zonnet.nl dank u

    7 maanden geleden
  • Na vele malen email adres ingevoerd te hebben krijg steeds kan geen contact met server

    7 maanden geleden
  • Ik heb een Nokia Lumia mobiel. Mails verzendt t niet meer via zonnet account. Blijft synchroniseren. Account opnieuw ingesteld mar blijft synchroniseren.

    7 maanden geleden
  • uitgaande mail doet het niet geeft verificatie mislukt en kan het account niet instellen aan

    7 maanden geleden
  • Heb een Samsung A5 en alle instellingen overeenkomstig bovenstaande instructies uitgevoerd. Nu krijg ik als antwoord: Kan geen verbinding maken met de server om account gegevens te verifiëren, Wat nu

    8 maanden geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Zonnet

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop3.versatel.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.versatel.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes