Telfort Glasvezel email instellingen voor Outlook

Op deze pagina vind je de Telfort Glasvezel mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telfort Glasvezel, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telfort Glasvezel email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Telfort Glasvezel

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telfortglasvezel.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend tls
Uitgaande server smtp.telfortglasvezel.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Telfort Glasvezel mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadresen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.telfortglasvezel.nl
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.telfortglasvezel.nl
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Telfort Glasvezel email-adres
Wachtwoord: uw Telfort Glasvezel email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: tls

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Telfort Glasvezel kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • op mijn laptop heb ik onlangs outlook 2019 geinstalleerd. nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn mailadres (wiek@heldens. nu) als standaard ingesteld te krijgen. op andere apparaten met outlook 2016 is dat nooit een probleem geweest. hoe komt dit. ik krijg steeds de melding dat er een time-out is opgetreden voor de popserver. hoe los ik dit op?

    3 weken geleden
  • Hoe kan ik alles van telfortglasvezel over zetten naar kpn

    1 maand geleden
  • mijnemail werkt sinds vorige week donderdag niet meer. vanwege de overgang van telfortglasvezel.nl naar kpn

    2 maanden geleden
  • Ik kan geen email meer ontvangen op de laptop, tablet en telefoon. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet juist bij de POP3 server. Onlangs is er eea gewijzigd, maar in de email inloggen moet nog steeds met gebruikersnaam ma..... en niet het email adres. Graag hulp. (ik heb nu een ander email adres opgegeven). Verzenden doet het wel

    2 maanden geleden
  • Mijn mailbox werkt sinds gisteren ineens niet meer. niet alleen op de computer maar ook niet meer op mijn mobiel. webmail doet het nog wel. heb getracht het e.e.a. te resetten, maar zonder succes. gezien het feit dat er hier niets is gewijzigd en ik ook al het wachtwoord had gewijzigd, zonder resultaat, kan het denk ik niet anders dat er bij jullie iets is gewijzigd door de mogelijke wijziging met KPN? hoe wordt dit nu opgelost? hoop spoedig iets te vernemen aangezien het blijkbaar niet mogelijk is om jullie telefonisch te bereiken.

    2 maanden geleden
  • I LS. Ik krijg inkomende mail binnen maar uitgaande mail krijg ik de melding: "Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt. Onderwerp: test Verzonden: 12-5-2020 12:47 " De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt: 'jcstork63@gmail.com' op 12-5-2020 12:47 503 Valid RCPT command must precede DATA " Ik heb outlook volgens mij nog 2003 Van alles al geprobeert niets gelukt vandaar dit bericht. Mijn mobiele nr is 06 25 185 223 Met vriendelijke groet, Johan Stork

    6 maanden geleden