Quicknet email instellingen voor Android

Quicknet
Op deze pagina vind je de Quicknet mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Quicknet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Quicknet email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Quicknet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.ziggo.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Quicknet mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Quicknet email-adres
Wachtwoord: uw Quicknet email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Quicknet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Zie plotseling geen ouder ontvangen mails meer staan op mijn mobiel, alleen nog wat er zojuist ontvangen is. Kunt u mij helpen ? Verblijf op dit moment op een vakantie adres binnen Nederland.

    1 jaar geleden
  • Ik wil mail ontvangen

    2 jaar geleden
  • Account verdwenen

    2 jaar geleden
  • krijg telkens de volgende tekst inlog fout de verbinding met de mailserver is verlopen controleer aub mailinstellingen

    3 jaar geleden
  • Sinds kort ontvang ik geen mail meer van 1 bepaald adres. Ik kan wel versturen, ontvanger antwoord (staat ook bij verzonden), maar ik ontvang niets. Alles is gecheckt. Ohhh....wat nu?

    3 jaar geleden