KPN email instellingen voor Android

Op deze pagina vind je de KPN mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van KPN, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw KPN email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen KPN

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.kpnmail.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.kpnmail.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor KPN mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw KPN email-adres
Wachtwoord: uw KPN email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.kpnmail.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.kpnmail.nl
Beveiligingstype: tls
Poort: 587

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw KPN email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere KPN kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Al enige tijd tracht ik mijn POP3-server zo in gesteld te krijgen dat ik mijn inkomende mails kan ontvangen. Helaas geen succes. Het volgende heb ik nu gebruikt: Inkomende server imap.kpnmail.nl Inkomende poort 993 SSL (beveiliging) inkomend Kunt u mij verder helpen? De uitgaande server doet het prima. Hiervoor gebruik ik: Uitgaande server smtp.kpnmail.nl Beveiligingstype geen Uitgaande poort 587

    1 week geleden
  • graag zou ik op papier de gegevens voor het opzetten van e-mail programma.

    4 weken geleden
  • Beste kpn medewerkers, Hierbij vraag ik ondersteuning en advies m.b.t. serverinstellingen. Ik kan namelijk geen berichten ontvangen. Emailserver van inkomende server krijg ik niet ingesteld. Kunnen jullie de juiste instellingen doorgeven? Voor mijn huidige instellingen, zie hier onder. Denk aan Pop3-server. Deze staat nu ingesteld op pop.kpnmail.nl Beveiligingstype Geen Poort 995 Uitgaande server smtp.kpnmail.nl Beveiligingstype Geen Poort 587 M.v.g. cjdk@planet.nl Met vriendelijke groet, Corrie Dieleman

    4 weken geleden
  • graag opnieuw deze email opnieuw activeren

    1 maand geleden
  • Ik kan geen verbinding maken met uitgaande server

    1 maand geleden
  • Kan geen e-mails ontvangen en versturen

    1 maand geleden
  • Ik heb geprobeerd mijn mail te installeren op mijn Huawei snartphone. Alle stappen correct gevolgd, maar hij geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server vanwege een niet-vertrouwd of ongeldig certificaat. Wat moet ik hier aan doen?

    1 maand geleden
  • Ik heb geprobeerd mijn mail te installeren op mijn Huawei snartphone. Alle stappen correct gevolgd, maar hij geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server vanwege een niet-vertrouwd of ongeldig certificaat. Wat moet ik hier aan doen?

    2 maanden geleden
  • Uitgaande post geconfigureerd met gegevens van kpn. Smtp.kpnmail.nl. Port 587. Maar er wordt geenverbinding gemaakt. Inkomende post gast goed. Wij gebruiken k-9 mail Wat is het probleem?

    3 maanden geleden
  • Hallo, omdat ik mijn wachtwoord had vergeten, lang niet gebruikt, moest ik weer bij mijn andere tel weer invoeren en ben halve dag bezig geweest om email te activeren in tussentijd weer nieuw wachtwoord aangemaakt, en laatste heb ik nog deze stappen doorgelopen en nog steeds geen bruikbare email op de telefoon, nieuwe wachtwoord werkt wel op laptop

    3 maanden geleden