Telfort email instellingen voor Android

Telfort Op deze pagina vind je de Telfort mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telfort, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telfort email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Telfort

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telfort.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend tls
Uitgaande server smtp.telfort.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Telfort mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Telfort email-adres
Wachtwoord: uw Telfort email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.telfort.nl
Beveiligingstype: tls
Poort: 993

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.telfort.nl
Beveiligingstype: tls
Poort: 587

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw Telfort email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Telfort kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik wil mij een web mail Telfort installeren maar het lukt niet

    1 maand geleden
  • Een RAMP is dit voor mij. Ben bijna 73, heb net een appartement gekocht, moet van alles aan email invullen en zgm retourneren. NIETS LUKT. HELP. Had nooit last met ema voor de overname door jullie. LEZEN JULLIE DIT,????

    3 maanden geleden
  • test nieuw

    3 maanden geleden
  • Ik kwakkel sinds de fysieke overname van telfort door KPN met de raarste problemen. Mail wordt niet of tergend laat verzonden, berichten komen niet aan, ik moet nu wekelijks mijn mailbox resetten om berichten te ontvangen... Wat is er aan de hand KPN? Zijn Telfort klanten minderwaardig? Willen Julie ons zo graag kwijt? En ik ben niet de enige die dit probleem heeft! Dit is de slechtste reclame die je maar voor jezelf kunt maken!

    4 maanden geleden
  • email werkt niet vanaf 03-01-2021

    4 maanden geleden
  • Krijg het niet meer voor elkaar mail vanuit mijn mobiel uit te sturen???? Hoe is dit mogelijk instellingen zijn Imap Telfort poorten staan goed. Mobiele toestel Nokia 5.1 verstuurt mail via wifi thuis. werkte altijd prima tot KPN de telfort accounts over heeft genomen. Moet ik wat aan de instellingen wijzigen ??? Graag z.s.m. heb de mail op mijn telefoon echt nodig. Mail via zelfde wifi op mijn computer werkt wel

    5 maanden geleden
  • Ik kan geen mail meer versturen van mobiel, mail blijft in postvak uit staan.

    5 maanden geleden
  • Sinds enige tijd problemen met mail op mijn mobiel. Mail komt slecht binnen en soms helemaal niet. Ik gebruik microsoft outlook op android 10. Als ik dat instel volgens de imap instellingen hierboven dan krijg ik de melding dat het emailadres en /of het wachtwoord niet klopt. Beide zijn echter wel correct, dat heb ik gecontroleerd door elders via windows 10 in te loggen. Hoe los ik dat op ?

    5 maanden geleden
  • Kan niet op juiste telfort wijze instellen lastig toch

    6 maanden geleden
  • Ik kon altijd op mijn mail maar sinds de verandering met KPN is het een ramp. Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt en gedaan zoals jullie het beschrijven maar hij kan niet inloggen op de server Help mij

    8 maanden geleden