Planet email instellingen voor Outlook

Planet
Op deze pagina vind je de Planet mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Planet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Planet email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Planet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.kpnmail.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.kpnmail.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Planet mail

1 Start Outlook and open 'Accountinstellingen'.

Klik op het tabblad bestand en klik in de categorie 'Informatie' op 'Accountinstellingen'

2 Maak een nieuw email account aan.

Klik in het tabblad 'Email' op 'Nieuw'

3 Schakel 'Serverinstellingen' in en klik op volgende.

Vink 'Serverinstellingen' aan.

4 Selecteer Internet-e-mailadresen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.kpnmail.nl
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.kpnmail.nl
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Planet email-adres
Wachtwoord: uw Planet email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Gefeliciteerd, je account is toegevoegd!

Klik op 'Accountinstellingen testen'. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Planet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik kan geen email berichten meer ontvangen. Mijn wachtwoord van de email naam ben ik kwijt. Als ik een nieuwe aan wil vragen kan ik het bericht dus niet ontvangen. Ben tot en met september verleden jaar altijd klant geweest van KPN. Woon nu tijdelijk in een gehuurd object waar ik via de aansluiting van de eigenaar aangesloten ben bij Ziggo.. Het gaat om de email adressen : jack.denhoedt@planet.nl en riber@planet.nl. Graag een oplossing hiervoor.

    4 maanden geleden
  • Mijn vader is overleden en ik ben op zoek naar de emails die gericht zijn aan mijn moeder. Ik beschik over de wachtwoorden van mijn vader, maar niet die van mijn moeder. Hoe kan ik haar mailadres toevoegen aan de outlook accounts als ik haar wachtwoord niet weet en dus ook niet in haar mailbox kan kijken. Groet.

    4 maanden geleden
  • Ik kan geen E-mail berichten meer ontvangen of verzenden! Hoe los ik dat op?

    5 maanden geleden
  • ben SMTP wachtwoord kwijt

    6 maanden geleden
  • hoe kom ik in imap -poort instellingen.

    7 maanden geleden
  • wil mijn planet account toevoegen aan outlook. heb alles volgens uw advies ingesteld. krijg steeds de mededeling terug "er is iets misgegaan". Het lukt maar niet, ondanks herhaaldelijk proberen. Heeft u nog een advies?

    7 maanden geleden
  • heb de rekeningen op verkeerde e-mail adres gekregen!! op vhkaar47@planet.nl

    10 maanden geleden
  • wil mijn planet account toevoegen aan outlook. heb alles volgens uw advies ingesteld. krijg steeds de mededeling terug "er is iets misgegaan". Het lukt maar niet, ondanks herhaaldelijk proberen. Heeft u nog een advies?

    11 maanden geleden
  • Nieuw e-mail

    11 maanden geleden
  • Kan geen mail verzenden via Outlook op mobiel en tablet, Bij de uitgaande emailinstelling komt 'inloggen vereist' niet meer voor.

    11 maanden geleden