Telfort email instellingen voor Outlook

Telfort
Op deze pagina vind je de Telfort mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telfort, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telfort email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Telfort

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telfort.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend tls
Uitgaande server smtp.telfort.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Telfort mail

1 Start Outlook and open 'Accountinstellingen'.

Klik op het tabblad bestand en klik in de categorie 'Informatie' op 'Accountinstellingen'

2 Maak een nieuw email account aan.

Klik in het tabblad 'Email' op 'Nieuw'

3 Schakel 'Serverinstellingen' in en klik op volgende.

Vink 'Serverinstellingen' aan.

4 Selecteer Internet-e-mailadresen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.telfort.nl
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.telfort.nl
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Telfort email-adres
Wachtwoord: uw Telfort email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: tls

7 Gefeliciteerd, je account is toegevoegd!

Klik op 'Accountinstellingen testen'. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Telfort kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • ja effe kijken

    4 dagen geleden
  • Beste lezer, ik gebruik het e-mailprogramma kMail, en kan sinds maart geen e-mails meer ontvangen. Wel kan ik met mijn account in kMail mails versturen merkwaardig genoeg. Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar helaas zonder succes! Wat zijn de correcte instellingen voor pop3.telfort.nl? Ik gebruik nu als versleuteling: START TLS, poort 110 (automatisch gedetecteerd), maar ook op andere instellingen werkt de inkomende mail niet! Frustrerend! Mail mij s.v.p. wat het probleem zou kunnen zijn. Groet! Servaas.

    2 weken geleden
  • Na het vernieuwen van mijn laptop was outlook verdwenen. Kan wel op telfortwebmail. Maar ik wil gewoon weer outlook op mijn laptop. Op telefoon doet hij het ook? Nu probeer ik het zelf te doen maar er wordt bij account instellingen naar mijn wachtwoord gevraagd? En die weet ik niet..

    3 maanden geleden
  • Ik heb de uitgaande poort veranderd in 465. nu gaat het goed

    7 maanden geleden
  • Ik heb het precies zo gedaan maar krijg de melding: Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): De server heeft uw aanmelding geweigerd. Controleer of uw gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.

    7 maanden geleden
  • kan geen e-mails ontvangen of versturen. Icoontje is van scherm verdwenen. Gaarne bericht wat ik kan doen.

    9 maanden geleden
  • Ik heb net Microft 2019 geinstalleerd en ik krijg het maar nier voor elkaar om mijn emails van telfort in te stellen. Ik had daar voorheen geen moeite mee maar ik kom hier gewoon niet uit. Kan uw mij daart mee helpen Bedankt Peter Eier Tel 0653630295

    1 jaar geleden