KPN email instellingen voor Outlook

Op deze pagina vind je de KPN mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van KPN, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw KPN email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen KPN

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.kpnmail.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.kpnmail.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor KPN mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadresen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.kpnmail.nl
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.kpnmail.nl
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw KPN email-adres
Wachtwoord: uw KPN email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere KPN kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik krijg bij aanmelden bij Outlook op nieuwe laptop steeds de melding "er is iets mis gegaan" ondanks het feit dat ik denk alles goed ingevuld te hebben. Waar kan dit aan liggen?

    4 weken geleden
  • hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben.

    1 maand geleden
  • Sinds 22 februari 2021 ontvang ik via KPN Webmail geen e-mailberichten (algemeen)), wel Nieuwsbrieven. Mijn account is wilroestenburg@hetnet.nl. Heeft u enig idee wat hiervan de oorzaak is? Met vriendelijke groet, Wil Roestenburg (06-46287380)

    1 maand geleden
  • Had problemen met Outlook. Herstel gebruikt maar toen was Programma outlook helemaal verdwenen ! Kunt U mij aangeven om dat te herstellen ? U zou mij daar groot plezier mee doen ! Ook Word is niet meer te gebruiken ! Gaarne hulp ! Met vriendelijke groet, Jan Waltmann

    2 maanden geleden
  • 0ntvangen berichten blijven korte tijd op mijn telefoon staan en verdwijnen dan. Ook van de server. Als mijn computer uit staat. Ben ik het bericht dus kwijt. Ik moet nu mijn computer altijd aan laten staan om geen berichten kwijt te raken. Wat moet ik doen?

    2 maanden geleden
  • 0ntvangen berichten blijven korte tijd op mijn telefoon staan en verdwijnen dan. Ook van de server. Als mijn computer uit staat. Ben ik het bericht dus kwijt. Ik moet nu mijn computer altijd aan laten staan om geen berichten kwijt te raken. Wat moet ik doen?

    2 maanden geleden
  • waarom kan niet inloggen krijg iedere keer melding wachtwoord niet goed

    2 maanden geleden
  • Ik ontvang geen email meer van 1 persoon

    3 maanden geleden
  • Als ik outlook open dan verschijnt er een venster dat vraagt naar de wachtwoorden van imap kpnmail.nl en vervolgens eenzelfde voor smpt kpnmail.nl. Ik ken die niet. kunt u mij die bezorgen.

    3 maanden geleden
  • kan geen email ontvangen of versturen ik heb wel wifi

    3 maanden geleden