Ziggo email instellingen voor Android

Ziggo
Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.ziggo.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Ziggo mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Ziggo email-adres
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 587

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Ziggo kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • kan geen mail van mijn ziggo.nl accounts versturen via outlook op mijn android smartphone mails worden opgeslagen in uitgaande mail heb outlook en mijn ziggo.nl accounts verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar fout blijft bestaan

    2 weken geleden
  • Ik krijg mijn uitgaande mail niet voor elkaar op mijn nieuwe Samsung A52. Ben er al lang mee bezig, wat moet ik doen?

    3 weken geleden
  • Waar vind ik imap ensmpt wachtwoord

    1 maand geleden
  • Ook ik krijg mijn uitgaande mail niet voor elkaar,heb ook alle opties doorlopen,op mijn LG5 krijg steed de melding,kan account niet verifiëren,er heeft zich een fout voorgedaan in de beveiligingsverbinding, Ben al 1 week aan het klooien. Heb mijn account gewist en ben opnieuw begonnen. Helaas werkt niets. Kan èn niet ontvangen èn versturen. Help. 1 uur geleden

    2 maanden geleden
  • Krijg mijn uitgaande mail niet voor elkaar,heb alle opties doorlopen,op mijn Samsung a32,krijg steed de melding,kan account niet verifiëren,er heeft zich een fout voorgedaan in de beveiligingsverbinding,help help wat doe ik fout,ben niet heel technies

    2 maanden geleden
  • Krijg mijn uitgaande mail niet voor elkaar,heb alle opties doorlopen,op mijn Samsung a32,krijg steed de melding,kan account niet verifiëren,er heeft zich een fout voorgedaan in de beveiligingsverbinding,help help wat doe ik fout,ben niet heel technies

    2 maanden geleden
  • Ik probeer de email in te stellen op mijn samsung A 51 heb alle stappen gevolgd maar krijg steeds de melding, jan geen verbinding met de server maken.kunt u mij aub helpen?

    2 maanden geleden
  • Helaas gooide ik per ongeluk de e-mail weg van mijn telefoon (stond dubbel in het scherm). Nu wil ik de app opnieuw installeren, maar krijg (ook na het opnieuw instellen van mijn wachtwoord via webmail.ziggo.nl steeds de melding "Kan account niet verifiëren. De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP-toegang is niet ingeschakeld voor dit account." Ik heb alle IMAP- en SMTP-instellingen gecontroleerd. Wat doe ik fout?

    2 maanden geleden
  • Ik heb een Samsung A12 gekocht (medio april 2021) en het lukt me niet om e-mails te versturen vanaf mijn mailadres. Ook niet wanneer mijn mail adres is toegevoegd aan mijn gmail account. Mijn webmail werkt naar behoren, ook versturen van mail vanaf mijn pc en tablet werkt. Ondanks alle instructies en adviezen van Ziggo werkt verzenden niet. Ik heb het probleem aan Samsung doorgegeven (optie telefoon) maar geen enkele reactie. BCC (verkoper) kan mij ook niet helpen. Weet iemand de oorzaak van het probleem, kan iemand mij helpen? Groeten, Dorine

    2 maanden geleden
  • Ik kan mijn e-mail niet installeren op mijnnieuwe Samsung telefoon, melding is geen veilige verbinding!

    2 maanden geleden