Android - Ziggo mail instellen

Stappenplan Android Ziggo

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Ga naar uw mail-app, kies instellingen en voeg een nieuw email-account toe.

2 Als er nog geen e-mailaccount is ingesteld kan er meteen begonnen worden met aanmelden. Zo niet, doe dan het volgende:

Bij een Samsung toestel: kies de menu toets, kies instellingen en selecteer het plus teken rechts boven in het scherm.

Bij een HTC toestel: kies de menu toets en kies nieuw account.

Bij een LG toestel: kies de menu toets en kies nieuw.

Bij een Sony toestel: kies de menu toets of het opties-teken, kies instellingen en vervolgens account toevoegen.

3 Kies voor pop3.

4 Vul je volledige Ziggo email-adres en wachtwoord in. Kies vervolgens voor ‘handmatig instellen’.

5 Vul in het inkomende instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord
Inkomende server: pop.ziggo.nl
Inkomende poort: 110
Beveiligingstype: none

Kies 'volgende'.

6 Vul in het uitgaande instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Uitgaande server: smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort: 25
Beveiligingstype: none
Inloggen nodig: yes
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

Kies 'volgende'.

7 Voer in de volgende schermen uw voorkeuren in en geef het account een naam. Gefeliciteerd, uw email is ingesteld!


Vraag en antwoord

  • Op mijn smartphone Samsung J16 worden geen nieuwe mails meer ontvangen. Wat kan het zijn?

    5 maanden geleden
  • wacht woord vergeten

    5 maanden geleden
  • Tijdens mijn vakantie in Vietnam kwamen na 10 dagen geen emails meer binnen op mijn GSM Galaxy3neo van Samsung. Bij thuiskomst ook niet meer op dit apparaat, wel op mijn computer. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk.oplossen?? Alles klopt met verdere gegevens. Synchroniseren aan poort , imap.ziggo.nl, etc.

    6 maanden geleden
  • Dit is het juiste email adres

    6 maanden geleden
  • Dat is mijn email en niet jprijt@home.nl kl14002986

    6 maanden geleden
  • dit is mijn email

    6 maanden geleden
  • L.s. Na alle stappen te hebben doorlopen krijg ik telkens de melding dat de verificatiemethoden niet worden ondersteund door de server. Wat betekent dit en hoe los ik dit op? M.vr.gr. Elsbeth Hammes

    6 maanden geleden
  • Ik wil e mail installeren op mijn Huawei G6. Dat lukt niet vanwege de melding : "kon de server niet vinden" Dat gebeurt na punt 5 van de instructies.

    7 maanden geleden
  • Ik ben mijn wachtwoord voor mijn e-mail vergeten

    7 maanden geleden
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor het instellen van e-mail. Hoe kan ik deze achter halen/veranderen?

    8 maanden geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop.ziggo.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes