Ziggo email instellingen voor Android

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.ziggo.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Ziggo mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Ziggo email-adres
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 587

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Ziggo kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • ik krijg de melding Kan niet aanmelden de verbinding met de mailsserver is verlopen

    2 dagen geleden
  • Instelling Ziggo Outlook Android

    2 weken geleden
  • aLLE MAIL INSTELLING STAAN BIJ MIJ PRECIES ZO ALS HIER OP DEZE SITE. iK WEET HET NU OOK NIET MEER

    2 weken geleden
  • ik heb een huawei p smart. ik heb uw avies gevolgd,maar dit staat bij mij: gebr. ww serverimap.ziggo.nl poort993. beveil ssl/tls voorvoegselimap pad optioneel ik kan wel email verzenden, maar niet ONTVANGEN. IK KOM ER MET UW ANTWOORD NIET UIT

    2 weken geleden
  • Er was een landelijke storing op d Samsung o.a. ook op (S8) Daarom had ik outlook E mail helemaal verwijderd omdat deze ook niet werkte. Ik heb outlook 365 opnieuw op de telefoon gezet, nu ontvang ik wel berichten maar bij de pop instellingen zegt deze steeds dat ik het wachtwoord en hetE mail adres moet controleren. Ik er gaan dus geen berichten uit, deze komen bij concepten tre staan.

    3 weken geleden
  • Hoe kan ik een gekopieerde account van Ziggo verwijderen

    1 maand geleden
  • Mijn email box is weg van mijn telefoon, hoe kan ik dit herstellen.

    1 maand geleden
  • Geen email instellen

    1 maand geleden
  • Kan geen email versturen wel ontvangen

    2 maanden geleden
  • Mijn andere telefoonn is kapot en o.pdeze krijg ik hem er niet op

    2 maanden geleden