Ziggo email instellingen voor Android

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Ziggo

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.ziggo.nl
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Ziggo mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Ziggo email-adres
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Vul bij 'Server uitgaande post' onderstaande gegevens in en kies voor 'Login':

SMTP server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype: ssl
Poort: 587

Verificatie voor verzenden van email: yes

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw Ziggo email-wachtwoord

5 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Ziggo kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Ik kan op mijn samsung note 10+ geen email meer versturen, emails ontvangen kan nog wel.

    1 week geleden
  • Ik kan mijn e-mail niet op mijn Samsung telefoon krijgen. Iedere keer geeft hij aan de server niet te kunnen vinden. Ik heb dit e-mail adres als Samsung account gezet maar krijg de e-mails op mijn laptop gestuurd. Ik heb bovenstaande instellingen gebruikt maar het lukt niet. Wat moet ik doen.

    2 weken geleden
  • kan geen mail meer versturen vanaf mijn samsung S20 plus

    2 weken geleden
  • Kan mijn. Mailbox niet openen

    2 weken geleden
  • Ik kan sinds twee weken geen mail meer verzenden vanaf mijn Samsung telefoon, blijven als concept staan of in de uitgaande box. Ik ontvang wel mails.

    1 maand geleden
  • Ik heb de Nokia 6.1 plus ; outlook app voor Android gedownload , mijn email adres en wachtwoord voor email Ziggo (upcmail) ingevuld , De rest staat automatisch al goed ingevuld ( als ik geavanceerd aan vink staan uitgaande en inkomende mailserver juist ingevuld) Ik kan me ook netjes aanmelden en alles lijkt te werken behalve kan ik geen mail verzenden, Wel ontvangen en mijn archief wordt overgenomen, mijn agenda enz enz . Kan alleen geen mail versturen ! wat gaat er fout ?

    1 maand geleden
  • Ik kan geen berichten meer ontvangen op mijn mobiel

    1 maand geleden
  • Kan sinds 4/12 niet inloggen op ziggo-mail???

    1 maand geleden
  • Sinds eind november kan ik geen mail meer verzenden vanaf Samsung telefoon, blijven in de uitgaande mailbox staan. Ik ontvang wel mails. Kan op de telefoon bij instellingen wel inkomende server zien, maar géén uitgaande server instellen.

    1 maand geleden
  • kan op mijn nieuwe smartphone geen email verzenden maar ontvang wel mail

    1 maand geleden