iPhone - Home mail instellen

Stappenplan iPhone Home

Op deze pagina vind je de Home mail instellingen voor iPhone of iPad. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Home, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Home email op een iPhone of iPad in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Kies instellingen

2 Scroll naar beneden en kies Mail, Contacten en Agenda's

3 Kies Nieuw account en druk vervolgens op Anders

4 Kies Voeg mail account toe en vul vervolgens de volgende gegevens in:

Naam: uw eigen naam
Email: uw Home email-adres
Wachtwoord: uw Home email-wachtwoord
Beschrijving: voer Home in

5 Kies pop3 en vul onder onder server inkomende post de volgende gegevens in:

Hostname: mail.home.nl
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

6 Scroll naar beneden en vul onder Uitgaande post de volgende gegevens in:

Hostname: mail.home.nl
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

7 Kies bewaar en selecteer in het volgende scherm uw zojuist aangemaakte email-adres.

8 Scroll naar beneden en kies onder SERVER UITGAANDE POST voor SMTP

9 Bij HOOFDSERVER selecteer mail.home.nl en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: 25

10 Kies gereed en ga vervolgens één stap terug. Kies Geavanceerd en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: mail.home.nl

11 Ga één stap terug en kies gereed. Start de iPhone opnieuw op om de instellingen te activeren!

Vraag en antwoord

  • omdat ik mijn oude email adres niet meer kan gebruiken ( niet meer beschikbaar is hier) kan ik mijn ww voor mijn IPhone niet terug vinden wie o wie kan me helpen ik wil mn nieuwe adres graag gebruiken

    8 maanden geleden
  • Wil van mijn iphone 4s de account verwijderen, zodat een ander deze kan gaan gebruiken,maar weet het wachtwoord niet meer, vergeten om op te schrijven. Alles was toen nog onder de noemer van home.nl. Alles staat nog vermeld onder het mail adres schoemi@home.nl. klant nummer van ziggo is / was 14485796.

    10 maanden geleden
  • Geachte heer/ dame, bij ons heeft op eem bijzonder moment, een ontdekking van fraude door onze boekhouder, het volgende voorgedaan. Bij mail zakelijk is er het wachtwoord veranderd waardoor ik niet meer kan inloggen. Dit is van het adres " info@environ-hoogeveen.nl" .Gelijkertijd geeft mijn prive mail de melding " het lijkt dat er door iemand anders wordt meegekekenop uw account. Om telaten zien dat ik de persoon ben, wie dit adres heeft aangemaakt, moet ik vragen beantwoorden en via info@environ-hoogeveen.nl communiceren. Dit is echter onmogelijk door het geweizigde antwoord. Wat kan ik doen of wat kunt u voor mij doen? Met vriendelijke groet, Ronald Schierboom

    1 jaar geleden
  • Heb alle stappen gevolgd die hier boven staan op mijn i Phone en i pad maar krijg geen mail op beide. Geeft op beide aan dat de E mailserver mail.home.nl niet reageerd maar heb alles volgens de bovenstaande stappen gevolgd.

    1 jaar geleden
  • al mijn email word na een dag al verwijderd van mijn telefoon nergens meer terug te vinden al mijn instellingen staan goed (berichten verwijderen NOOIT ) graag wat info want ik vind dit zeer vervelend voorheen was dit niet

    1 jaar geleden
  • zoals ook bij anderen herkent hij de mail.home.nl niet.

    1 jaar geleden
  • kan niet account aanmaken . krijg de vraag ssl ja of nee op beide gebeurt er niks en nu

    1 jaar geleden
  • E-mailaccount blijft reeds verwijderde mail in de inbox laden

    1 jaar geleden
  • ik heb dezelfde vraag over de ssl melding, ik heb geen idee wat ik hierbij moet invullen

    1 jaar geleden
  • inbox

    2 jaar geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Home

POP / IMAP pop3
Inkomende server mail.home.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server mail.home.nl
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes