Android – Ziggo mail instellen

Welkom op de instellingen pagina. Hier vind je een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo e-mail toe te voegen aan je Android toestel. Als er bij een stap gegevens moeten worden ingevuld, dien je de stap te selecteren. Er verschijnt dan een scherm met de benodigde gegevens.

Succes!

Stappenplan

1. Ga naar het startscherm.

2. Ga naar het app-overzicht.

3. Kies 'E-mail'.

4. Als er nog geen e-mailaccount is ingesteld kan er meteen begonnen worden met aanmelden. Zo niet, doe dan het volgende:

Bij een Samsung toestel: kies de menu toets, kies instellingen en selecteer het plus teken rechts boven in het scherm.

Bij een HTC toestel: kies de menu toets en kies nieuw account.

Bij een LG toestel: kies de menu toets en kies nieuw.

Bij een Sony toestel: kies de menu toets of het opties-teken, kies instellingen en vervolgens account toevoegen.

5. Kies 'Overig'.

6. Voer het e-mailadres en bijbehorende wachtwoord in. Selecteer vervolgens onder in het scherm 'handmatig instellen'.

7. Kies in het volgende scherm voor 'POP' en vul daar de volgende gegevens in:

Onder Server Inkomende Post:

Bij Hostnaam, voer pop.ziggo.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer uw Ziggo e-mailadres in.
Bij Wachtwoord, voer het wachtwoord van uw Ziggo e-mailaccount in.
Bij Beveiligingstype, kies geen.
Bij Serverpoort, voer 110 in.

Kies volgende.

8. Vul in het volgende scherm (uitgaande instellingen) het volgende in:

Bij SMTP-server, voer smtp.ziggo.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer uw Ziggo e-mailadres in.
Bij Wachtwoord, voer het wachtwoord van uw Ziggo e-mailaccount in. 
Bij Beveiligingstype, kies geen.
Bij Serverpoort, voer 25 in.

Mocht er om gevraagd worden, zorg dan dat inloggen verplicht is aan gevinkt. 

Kies volgende.

9. Vul in het volgende scherm de volgende gegevens in:

Mocht er een scherm met account opties verschijnen, selecteer dan de gewenste instellingen.

Kies Volgende

In het scherm dat volgt, voer de volgende gegevens in:

Bij Accountnaam, voer Ziggo in.
Bij Jouw naam, voer je eigen naam in.

Kies 'Instellingen voltooien' en ga terug naar het startscherm. Start de telefoon opnieuw op. Het account is aangemaakt.

Hebben we je geholpen?
Geef ons een plus-één!

5 gedachten over “Android – Ziggo mail instellen

  1. Gerard Posthumus

    Ik krijg geen mails meer en kan geen mails meer versturen zonder dat ik wijzigingen heb aangebracht. Ik krijg nu de melding: kan geen verbinding maken met de mailserver om de accountinformatie te controleren. De server reageert niet.

    Reageren
  2. James Tji

    Krijg telkens melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Casema e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

    Reageren
  3. H Goeree

    dezelfde melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Ziggo e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

    Reageren
  4. Karin

    Ik heb sinds afgelopen weel een LG G2 en wat ik ook invul hij blijft aangeven verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord. Ik log hier ook met de zelfde namen en in outlook ook.

    Reageren
  5. Rene

    Ik heb een samsung s3…heb mn mailaccount van Ziggo toegevoegd welke opzich prima werkt…maar…..als ik alles heb gemarkeerd als gelezen dan krijg ik bij het emailappje -1 te staan….leuk is dat heb ik -1 emailbericht….rara

    Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>