Android - Ziggo mail instellen

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Overzicht Ziggo

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop.ziggo.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 25
SSL (beveiliging) uitgaand none
Inloggen vereist ja

Stappenplan

Ga naar uw mail-app, kies instellingen en voeg een nieuw email-account toe.1
Als er nog geen e-mailaccount is ingesteld kan er meteen begonnen worden met aanmelden. Zo niet, doe dan het volgende: 2

Bij een Samsung toestel: kies de menu toets, kies instellingen en selecteer het plus teken rechts boven in het scherm.

Bij een HTC toestel: kies de menu toets en kies nieuw account.

Bij een LG toestel: kies de menu toets en kies nieuw.

Bij een Sony toestel: kies de menu toets of het opties-teken, kies instellingen en vervolgens account toevoegen.

Kies voor pop3.3
Vul je volledige Ziggo email-adres en wachtwoord in. Kies vervolgens voor ‘handmatig instellen’.4
Vul in het inkomende instellingen scherm onderstaande gegevens in:5

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord
Inkomende server: pop.ziggo.nl
Inkomende poort: 110
Beveiligingstype: none

Kies 'volgende'.

Vul in het uitgaande instellingen scherm onderstaande gegevens in:6

Uitgaande server: smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort: 25
Beveiligingstype: none
Inloggen nodig: ja
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

Kies 'volgende'.

Voer in de volgende schermen uw voorkeuren in en geef het account een naam. Gefeliciteerd, uw email is ingesteld!7


Hebben we je geholpen?
Geef ons een plus-één!

Vraag en antwoord

Post een vraag of geef antwoord!

Krijg telkens melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Casema e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

James Tji 06-12-2013 19:32

dezelfde melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Ziggo e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

H Goeree 07-12-2013 21:07

geen contact

Hoevenaars54 27-08-2015 10:37

Ik heb sinds afgelopen weel een LG G2 en wat ik ook invul hij blijft aangeven verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord. Ik log hier ook met de zelfde namen en in outlook ook.

Karin 02-05-2014 14:12

Ik heb een samsung s3...heb mn mailaccount van Ziggo toegevoegd welke opzich prima werkt...maar.....als ik alles heb gemarkeerd als gelezen dan krijg ik bij het emailappje -1 te staan....leuk is dat heb ik -1 emailbericht....rara

Rene 03-06-2014 15:25

Ik kan sinds 23-7-2014 geen E-mail meer ontvangen of versturen op mijn. Samsung S 4. telefoon heeft laatste software updates gehad.

M. Janssen 25-07-2014 21:41

ik kom tegen:
serveradres,
domein,
gebruikersnaam en
wachtwoord

Wat moet ik nou op welke regel invullen. Ik kan dat op uw site echt niet vinden

hans van loon 14-12-2014 16:44

Hebben we je geholpen?
Geef ons een plus-één!