Android - Ziggo mail instellen

Op deze pagina vind je de Ziggo mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Ziggo email op een Android in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Overzicht Ziggo

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop.ziggo.nl
Inkomende poort 110
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort 25
SSL (beveiliging) uitgaand none
Inloggen vereist ja

Stappenplan Android Ziggo

Ga naar uw mail-app, kies instellingen en voeg een nieuw email-account toe.1
Als er nog geen e-mailaccount is ingesteld kan er meteen begonnen worden met aanmelden. Zo niet, doe dan het volgende: 2

Bij een Samsung toestel: kies de menu toets, kies instellingen en selecteer het plus teken rechts boven in het scherm.

Bij een HTC toestel: kies de menu toets en kies nieuw account.

Bij een LG toestel: kies de menu toets en kies nieuw.

Bij een Sony toestel: kies de menu toets of het opties-teken, kies instellingen en vervolgens account toevoegen.

Kies voor pop3.3
Vul je volledige Ziggo email-adres en wachtwoord in. Kies vervolgens voor ‘handmatig instellen’.4
Vul in het inkomende instellingen scherm onderstaande gegevens in:5

Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord
Inkomende server: pop.ziggo.nl
Inkomende poort: 110
Beveiligingstype: none

Kies 'volgende'.

Vul in het uitgaande instellingen scherm onderstaande gegevens in:6

Uitgaande server: smtp.ziggo.nl
Uitgaande poort: 25
Beveiligingstype: none
Inloggen nodig: ja
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

Kies 'volgende'.

Voer in de volgende schermen uw voorkeuren in en geef het account een naam. Gefeliciteerd, uw email is ingesteld!7


Hebben we je geholpen?
Geef ons een plus-één!

Vraag en antwoord

Post een vraag of geef antwoord!

Beste lezer, op de tablet Samsung Galaxy tab 2 (het apparaat van mijn vrouw) kan ik in haar ziggomail app de verzonden items niet terug vinden... Als ik de door u voorgestelde herstel operatie wil uitvoeren, zegt ie dat het account al bestaat.. Goede raad is duur .. of niet?
Vriendelijke groet, Jan

Jan Wagendrever 23-01-2016 11:59

waar blijft die sportzender,op kanaal 14

h de lang 12-11-2015 18:29

Kan niet in mijn email paar weken ok ben zo afhankelijk voor mij post ik hoop dat nu een einde aan komt gr

macintos 28-01-2016 21:32

Krijg steeds een foutmelding dat de verificatiemethoden niet worden ondersteund door de server.
, mijn toestel is een Acer Liquid z520

Grobbee 28-12-2015 13:07

Ik probeer ziggo email te installeren maar het lukt niet. Ik volg de instructie. Is gebruikersnaam gelijk aan email adres bij ziggo?

T vd Eng 03-02-2016 20:23

Ik probeer ziggo email te installeren maar het lukt niet. Ik volg de instructie. Is gebruikersnaam gelijk aan email adres bij ziggo?

T vd Eng 03-02-2016 21:03

Ik probeer ziggo email te installeren maar het lukt niet. Ik volg de instructie. Is gebruikersnaam gelijk aan email adres bij ziggo?

T vd Eng 04-02-2016 09:18

Ik probeer ziggo email te installeren maar het lukt niet. Ik volg de instructie. Is gebruikersnaam gelijk aan email adres bij ziggo?

T vd Eng 04-02-2016 21:59

kan ik het zelfde wachtwoord gebruiken voor mijn mobiel, dan als het thuis email adres? Het lukt me niet ?

Greetje 08-01-2016 18:25

Test

wvanuden 06-12-2015 17:07

ik heb alles wel 3 keer overnieuw gedaan maar ik kan nog steeds geen mail verzenden op mijn samsung A5

marlies medema 09-12-2015 12:00

ik heb alles wel 3 keer overnieuw gedaan maar ik kan nog steeds geen mail verzenden op mijn samsung A5

marlies medema 09-12-2015 12:01

+1

Op mijn nieuwe galaxi 6 edge +
krijg ik geen postvak in berichten

Fons Wouters 09-11-2015 14:15

+1

Opnieuw instellen

Karel Poland 05-01-2016 10:49

+2

Krijg telkens melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Casema e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

James Tji 06-12-2013 19:32

+2

geen contact

Hoevenaars54 27-08-2015 10:37

+2

Waarom kan ik niet meer inloggen op ziggo mail, ik heb verschillende mogelijkheden geprobrrd, maar tot volle ontevredenheid.
Als het zo moeilijk wordt dan zal ik mij genoodzaakt voelen om mijn abonnement op te zeggen.

T.A. Stouten 31-08-2015 08:59

+2

Waarom ontvang ik geen email ?

Ruiter a 19-12-2015 20:20

+2

Kan mijn mail niet meer instellen op mijn huawei telefoon. Kleinkind heeft telefoon in handen gehad.Ik had wel altijd de mail op mijn telefoon.De telefoon van mijn man en laptop komt de mail wel binnen

Marionl 13-10-2015 11:05

+2

Ik heb een samsung s3...heb mn mailaccount van Ziggo toegevoegd welke opzich prima werkt...maar.....als ik alles heb gemarkeerd als gelezen dan krijg ik bij het emailappje -1 te staan....leuk is dat heb ik -1 emailbericht....rara

Rene 03-06-2014 15:25

+2

wachtwoord e-mail ?

mathdebruijn 26-12-2015 23:17

+2

kan mijn email op de Huawei telefoon niet instellen.

J. van Lierop 17-10-2015 16:20

+2

problemen met mijn outlook2013 ik kan niet aanmelden bij me eigen website en niet ontvangen van emails
ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij upc was maar nu tjonge wat is dit hoogst irritant. dit kan ik als bedrijf niet hebben en leid hier schade door.
hoe kan ik mijn outlook weer laten werken.

S de Bruijn 14-09-2015 11:52

+2

hallo krijg mn mail niet toegevoegd aan mijnLG H320

julia jans 20-09-2015 16:09

+2

Via mijn email op mijn mobiele Android telefoon kan ik geen mail versturen maar wel ontvangen.
De instellingen zoals onder punt 6 op de site aangeven werkt ook niet. Heeft u voor mij de instellingen voor mijn Samsung GT-193011 neo Android versie 4.4.2
Ik zie uw antwoord graag spoedig tegemoet.
MVGR S. Joerawan

Sharita Joerawan 08-12-2015 14:08

+2

kan mijn Android tablet,niet opnieuw instellen i.v.m authenticatieprobleem.





l'kluft 02-11-2015 16:33

+3

Ik ben met vakantie en mijn mail is eruit dit is heel erg jolanda

J stierhout logtenberg 17-11-2015 20:25

+3

Ik heb sinds afgelopen weel een LG G2 en wat ik ook invul hij blijft aangeven verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord. Ik log hier ook met de zelfde namen en in outlook ook.

Karin 02-05-2014 14:12

+3

Als ik alle gegevens heb ingegeven bij inkomende server en ik doe volgende krijg ik verficatie mislukt. Wat doe ik fout

Eefje Van Boxtel 13-10-2015 21:08

+3

Mijn mail komt niet op mijn huwei telefoon binnen. Ik heb al contact opgenomen met jullie maar niemand weet het.

Marionl 17-10-2015 14:50

+3

Ik ontvang op mijn webmail geen inkomende berichten, versturen lukt wel.
Daarnaast heb ik geprobeerd om mijn ziggo account toe te voegen op mijn smartphone (Android) ook hier ontvang ik geen berichten. Versturen lukt wel . Ik heb diverse en uitgeprobeerd, maar niets werkt. Kunt u mij helpen beide problemen op te lossen. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Anita Hagens

Anita Hagens 30-10-2015 12:54

+3

iK hen een tweede iPad kan me mail niet instellen alles in gevoerd maar ik denk dat me wachtwoord of gebruikersnaam niet correct is hoe kan ik nu verder dat de computer en de iPad gelijk zijn Dank U

G van der Hulst 05-11-2015 17:27

+4

Bij instellen e-mail op een Huawei P7 krijg ik de melding 'Verificatiemethoden worden niet ondersteund door de server'. Wat te doen?

Peter Veerman 16-11-2015 08:33

+5

dezelfde melding van E-mail is gestopt na upgrade van Android 4.1.1 naar 4.2.1 op mijn Samsung Tablet 2, 10.1Alles werkt gewoon behalve de Ziggo e mail niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

H Goeree 07-12-2013 21:07

+5

Ik kan sinds 23-7-2014 geen E-mail meer ontvangen of versturen op mijn. Samsung S 4. telefoon heeft laatste software updates gehad.

M. Janssen 25-07-2014 21:41

+13

ik kom tegen:
serveradres,
domein,
gebruikersnaam en
wachtwoord

Wat moet ik nou op welke regel invullen. Ik kan dat op uw site echt niet vinden

hans van loon 14-12-2014 16:44

Hebben we je geholpen?
Geef ons een plus-één!